آدینه ها

آدینه ها

شهادت بال نمیخواهد حال میخواهد
اللهم ارزقنا شهادت فی سبیلک
اللهم عجل لولیک الفرج
.
.
.
.
.
.

حال داشته باشم دلنوشته مینویسم
اگرم نه که از پیش نوشته میزارم

دوست داشتی به آدرس زیر برو
http://adinehha.blog.ir/post/431
یا علی

موضوعات وبلاگ
پیام های شما
همسنگران نمونه

عضوهیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: روزه داری منجر به زخم معده و همچنین دیگر بیماری های گوارشی در افراد نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شباویز،دکتر اکرم پورشمس افزود : روزه داری برای سیستم دستگاه گوارش بدن مفید است و نمی تواند منجر به بیماری های دستگاه گوارش شود . 
وی اظهار داشت : روزه داری تنها در مرحله ای مجاز نیست که بیمار دچار زخم معده در مرحله حاد باشد ولی باید دانست گرسنگی و ناشتا بودن برای فرد ضرر ندارد و در بیمارانی که زخم معده آنان حاد است ، پزشکان توصیه می کنند که فرد روزه نگیرد . 
پور شمس خاطر نشان کرد : در زخم معده حاد حدود دو هفته زمان لازم است که زخم ها ترمیم پیدا کنند و دراین مدت زمان روزه داری باعث تشدید علایم زخم معده خواهد شد . 
فوق تخصص گوارش و کبد اظهار داشت : روزه داری برای آن دسته از افرادی که ناراحتی های دستگاه گوارش دارند فرق می کند به طوری که برای برخی از افراد روزه گرفتن ضرر ندارد و توصیه می شود که روزه بگیرند اما گروهی دیگر از افراد توصیه نمی شود که روزه داری کنند . 
وی یاداور شد: بیمارانی که دچار بیماری ریفلاکس هستند در ابتدا می توانند چند روز روزه داری کنند اگر مشکلی خاصی برایشان به وجود نیامد، می توانند در طول ماه به روزه داری ادامه دهند. 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطر نشان کرد : اما آن دسته از افرادی که با روزه داری علایم ریفلاکس مانند تهوع ، سوزش سر دل ، ترش کردن و برگشت غذا به مری در آنان افزایش می یابد نمی توانند روزه داری کنند . 
به گفته وی افرادی که ریفلاکس معده دارند سعی کنند آهسته و به صورت تدریجی غذا میل کنند و حجم مصرفی غذا را کاهش دهند و سعی کننده وعده های غذایی خود را افزایش دهند . 
پور شمس افزود : ریفلاکس از شایع ترین بیماری های دستگاه گوارش است که حدود ۵۰ درصد افراد جامعه به آن مبتلا هستند . افرادی که ریفلاکس معده دارند بهتر است پس از سحری خوردن نخوابند و یا مدتی را در حالت نیمه نشسته به سر ببرند و سپس بخوابند. 
فوق تخصص گوارش و کبد گفت : مصرف فراوان میوه و سبزی های تازه در این ماه توصیه می شود زیرامیوه ها و سبزی ها حاوی فیبر زیادی هستند و از بروز یبوست در ماه رمضان پیشگیری می کند .همچنین مصرف سبزیجات در روزهای گرم ماه رمضان به رفع تشنگی روزه دار کمک می کند .

 

منبع:

www.irna.ir

سربازِ گمنام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال پیام

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">