آدینه ها

آدینه ها

شهادت بال نمیخواهد حال میخواهد
اللهم ارزقنا شهادت فی سبیلک
اللهم عجل لولیک الفرج
.
.
.
.
.
.

حال داشته باشم دلنوشته مینویسم
اگرم نه که از پیش نوشته میزارم

دوست داشتی به آدرس زیر برو
http://adinehha.blog.ir/post/431
یا علی

موضوعات وبلاگ
پیام های شما
همسنگران نمونه

ما نمی‌خواهیم بعد از رحلت امام خمینی به جانشین ایشان “امام” بگوییم(غلط کردی)/صحبت‌های این خانم(فائزه هاشمی(لعنت الله علیه)) درباره نظام و داستان مسافرت هایشان به لندن



به گزارش گروه پلاس خوانی فاطر نیوز وبلاگ افکار نامه در تازه ترین پست خود نوشته است بررسی عملکرد جریان­ها و گروههای سیاسی مختلف در طول زمان نشان می‌دهد که همواره اعضای رادیکالی در میان این گروه‌ها وجود دارد که بدون در نظر گرفتند قواعد ادبیات سیاسی، نگرش‌های حقیقی گروه خود را بدون پیچاندن در لفافه و به طور کاملا روشن بیان می‌کنند. بر همین اساس یک روش موثر در شناخت حقیقت اهداف هر گروه، بررسی اظهارات اعضای رادیکال آن گروه می‌باشد.

فائزه رفسنجانی، علاوه بر اینکه دختر بنیان گذار اصلی حزب کارگزاران سازندگی است، در زمان تشکیل این حزب، مسئولیت شاخه زنان حزب را نیز بر عهده داشته است. فائزه رفسنجانی را می‌توان از همان دسته افراد رادیکال حزب دانست که بدون هیچ گونه سانسوری، نگرش‌های سیاسی خود و حزب خود را در رسانه‌ها بیان می‌کند.

هیچگاه نمی‌گویم امام خمینی!

حدود دو سال پیش، سید محمد‌هادی طباطبایی(برادر مدیرمسئول نشریه نسیم بیداری) خبر داد که فائزه رفسنجانی پس از انتشار مصاحبه اش در نشریه نسیم بیداری، در تماسهایی با این نشریه به استفاده از برخی کلمات در متن مصاحبه اعتراض کرده و خواستار عذرخواهی این نشریه شده است. طباطبایی مدعی شده فائزه رفسنجانی در اعتراض به بخش‌هایی از متن مصاحبه اش با نشریه نسیم بیداری گفته است: «از قول من نوشته شده “مقام معظم رهبری”، من اصلا توی عمرم اینو نگفتم، همیشه میگم آقای خامنه ای! اصلا این برای من خوب نیست که از زبون من بنویسن مقام معظم رهبری، این حرف من نیست و اصلا به ادبیات من نمیخوره … از قول من نوشتن که “آقای‌هاشمی، یار امام بوده”، درحالی که من اصلا به آقای خمینی نمیگفتم امام، همیشه میگفتم و الان هم میگم آقای خمینی؛ و اصلا قبول ندارم که آقای‌هاشمی، یار آقای خمینی بودن و از این حرفا، بلکه میگم همراه امام بودن و به ایشون کمک کردن» طباطبایی همچنین ادامه می‌دهد: فائزه‌هاشمی‌رفسنجانی از این نشریه خواسته بود که هرچه زودتر اصلاحیه ای به خبرگزاریها و سایتها و روزنامه‌ها ارسال کنند تا آبروی “فائزه” نرود! (۱)

در این اظهار نظر، فائزه رفسنجانی به وضوح استفاده از لفظ «امام» و حتی استفاده از لفظ «رهبر» را مردود اعلام می‌کند. لازم به ذکر است این ادعا که اظهارات فائزه رفسنجانی بر خلاف مواضع پدرش می‌باشد یا اینکه آقای رفسنجانی با این اظهارات فرزندش مخالف است، کاملا مردود می‌باشد. نشانه روشن این مسئله حمایت صریح و تمام قد آقای رفسنجانی از تمامی‌فرزندانش در نامه بدون سلام و والسلام خود به رهبری، قبل از انتخابات سال ۱۳۸۸ می‌باشد.

حذف کردن لفظ «امام» از دایرة المعارف ادبیات سیاسی کشور

آقای رفسنجانی در خطبه دوم اولین نماز جمعه پس از رحلت حضرت امام اظهار می‌کند: «ما نمی‌خواهیم بعد از رحلت امام خمینی به جانشین ایشان “امام” بگوییم». این اظهار نظر آقای رفسنجانی به روشنی نشان می‌دهد وی به لحاظ تئوریک به نظریه امت-امامت اعتقادی نداشته و اگر تا آن زمان از لفظ امام خمینی استفاده کرده است، یا از روی اجبار جو عمومی‌جامعه بوده و یا تنها به لحاظ شخصیت ممتاز حضرت امام، نه از روی اعتقاد به نظام ولایت فقیه!

ولایت فقیه یا لیبرال دموکراسی، مسئله این است!

آقای رفسنجانی در مصاحبه با صادق زیبا کلام که در کتاب «هاشمی‌بدون روتوش» منتشر شده، در پاسخ به یکی از سوالات زیباکلام می‌گوید: «شما ببینید جامعه امریکا بالاخره یک جامعه جاافتاده دموکراتیک است، آنها خیلی آزاد بودند و آزاد هم هستند.» و در ادامه صحبت به راحتی بیان می‌دارد: «شاید خیلی‌ها ندانند که وقتی در مجلس خبرگان(پس از رحلت امام) به بحث ولایت فقیه که توسط عده‌ای مطرح شد رسیدیم من مخالفت کردم»! (۲)

 این گفته آقای رفسنجانی در دیدار با آیت الله سیستانی توسط خودش تلویحا تائید می‌شود. مسیح مهاجری در حین ارائه گزارش سفر آقای رفسنجانی به نجف اشرف و دیدار وی با آیت الله سیستانی در اسفندماه ۱۳۸۷ می‌نویسد: «(آیت الله سیستانی رو به آقای رفسنجانی) «مصاحبه آقای زیباکلام با شما را که خواندم دیدم شما(آقای رفسنجانی و رهبر معظم انقلاب) با هم اختلاف زیادی دارید. این کتاب(هاشمی‌بدون روتوش) برای من مهم بود و من آن را دوبار خواندم». آقای رفسنجانی گفتند: «این‌ها مهم نیست چون مباحث فکری است! آنچه مهم است این است که در عمل ما متحد عمل کنیم و به نظر رهبری عمل می‌شود.» این بحث هر چه ادامه پیدا کرد آیت الله(سیستانی) قانع نشد». (۳)

از این اظهار نظر آقای رفسنجانی(که هیچ گاه نیز تکذیب نشد) به راحتی می‌توان نتیجه گرفت ایشان نقل قول‌های آورده شده در کتاب مذکور و من جمله اظهارات وی در خصوص ولایت فقیه را تائید کرده است. البته قابل ذکر است که ادعای آقای رفسنجانی در خصوص همکاری با رهبری در مقام عمل هم مورد سوال جدی می‌باشد، چرا که عملکرد وی به ویژه در چند سال اخیر به وضوح برخلاف مشی عملیاتی رهبر معظم انقلاب در مدیریت کشور می‌باشد.

۱- http://www.jahannews.com/vdcbw0b80rhb0zp.uiur.html

2-‌هاشمی‌بدون روتوش – صفحه ۱۵۷

۳- روزنامه جمهوری اسلامی‌– ۹ خرداد ۱۳۸۸
——————————————————————

بدنبال همین مطالب کاظم خوش نواز در شبکه اجتماعی گوگل پلاس نوشته است: باز هم هماهنگی، فائزه‌ هاشمی‌ با هماهنگی و قانونی پیچید، نه ببخشید اشتباه شد، گذاشت رفت سوالی که پیش میاد این که فائزه برای چی افتاد زندان؟ مگه کاری کرده بود؟ نه بابا چه حرف‌هایی می‌زنیدا! فهمیدم با هماهنگی افتاده بود زندان، خوش به حالش همه کاراش با هماهنگی انجام میشه حداقل مثل مهدی شون بابایی نیست که براش سند بزاره بیاد بیرون، هماهنگ میکنه میاد بیرون، ولی من که از قانون چیزی سر در نمیارم اما میگن طرف تبلیغ علیه نظام کنه، توهین به مسئولین نظام کنه، در اغتشاشات ۸۸ شرکت کرده و توهین به …؟!
باید با این شخص چه کرد؟ مسئولین میدونند، اشتباه نشه این اون مسئولین نیستند که فائزه‌هاشمی‌به آنها توهین کرد آدم که نمیاد به دوستای باباش توهین کنه با هماهنگی و بی سرو صدا گفتن برو لندن هروقت دوست داشتی بیا چون هماهنگ کردیم دادگات عقب افتاده . داشت یادم می‌رفت مگه شخصی با این همه اتهام ممنوع الخروج نیست، هست ولی باهماهنگی پیچید ببخشید باز اشتباه شد، رفته لندن می‌دونید این بانو مدرن پیشرفت گرا یادتون باشه این لقب مسخره رو(بیوه شاه) فرح انتخاب کرده، که یه غلام حلقه به گوش بهایی (نوری زاد) میاد میگه این بانو اسطوره زنان ایران است اگه من زن بودم خودمو دار میزدم که این بانو اسطوره من نباشه، اصلا بی خیال، مارو چه به بحث سیاسی بابا بنده خدا هماهنگ کرده رفته شازدشو که لندن در حال تحصیل هست ببینه، مادر دیگه دلش تنگ میشه مثل خیلی مادر‌های دیگه فقط این مادر یه مقدار!!!
رفته لندن اونم با هماهنگی، بعدش دوباره شروع کرده به گفتن چرت و پرت در مورد نظام، اونم با هماهنگی، فکر کنم این خانم برگرده ایران دوباره با هماهنگی بره زندان! بعد دوباره با هماهنگی دادگاش عقب می‌افته! و هماهنگی‌های دیگر و… ؟؟!!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال پیام

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">